Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Moonrise Kingdom


Η φαινομενική ανωριμότητα συναντά την πραγματική αγάπη

Μετά την προσωπική απογοήτευση στο The Tree Of Life του Φεστιβάλ Καννών 2011, προτίμησα φέτος να επιλέξω μια διαφορετικής υπόθεσης ταινία από το φετινό Φεστιβάλ Καννών. Αυτή την φορά περάσαμε από την δραματικότητα στον παιδικό έρωτα του Moonrise Kingdom με τον Edward Norton στην υπόθεση να μας εκπλήσσει ευχάριστα. Είναι αυτή η ταινία, άλλο ένα καρέ που προστίθεται στην λίστα κάποιου ποιοτικού Φεστιβάλ, ή είναι η υπόθεση που θα μαγνητίσει; Με αυτές τις απορίες ξεκινήσαμε το ταξίδι της περιέργειας για την αίθουσα της Odeon, καθότι τα Village δεν κάλυπταν την προβολή αυτή την φορά. Άλλη μια απορία προστίθεται στο μυαλό μας, αλλά το τοστ πριν την προβολή τα άφησε όλα πίσω! Καθισμένοι πλέον στην τελευταία σειρά της αίθουσας περιμένουμε με προσμονή να ξεκινήσει η ταινία. Η πρέπουσα ησυχία κάνει την υπόθεση σοβαρή και εμάς σε ετοιμότητα για άλλη μια κριτική κινηματογράφου. Και ξεκίνησε η υπόθεση με τον πρωταγωνιστή να μιλάει για μουσικά όργανα και να μας μπερδεύει. Η φωνή του όμως προϊδέαζε τσαχπινιά και μας κράτησε σε γλυκιά αγωνία. Η ταινία έχει επίσημα ξεκινήσει και μας μεταφέρει σε ένα καταπράσινο τοπίο της δεκαετίας του ’60 στην Νότιο Αγγλία, εκεί όπου ο ομαδάρχης συντονίζει τις ομάδες του και αυτή την ημέρα. Όμως ως συνήθως κάποιος ταραξίας θα χαλάσει το πρόγραμμα της σιγουριάς κάτι το οποίο όλες οι προσκοπικές παιδικές ομάδες θα τρέξουν να προλάβουν. Παράλληλα και μακριά από την βοή του χρόνου ένας μεγάλος έρωτας νιότης σφραγίζεται σε μικρά συνεννοημένα ραντεβού φυγής. Πέρα από τον νόμο, πέρα από τους βράχους της ηθικής και της λογικής τους, υπάρχουν δυο ψυχές που θέλουν λίγο ησυχία.. και πάνω από όλα αγάπη. Ο Sam και η Suzie κάτω από κωμικές εξελίξεις γνωρίστηκαν τυχαία και από τότε έγιναν αχώριστοι φίλοι. Αχώριστοι όμως μέσα στα δικά τους πλάνα, στους δικούς τους χρόνους και το στυλ που δεν συμβαδίζει ούτε με την εποχή τους, αλλά ούτε και με τις ομάδες τους. Θα καταφέρουν να μείνουν οι δυο τους πέρα από όλους; Τι θα γίνει όταν τους βρουν; Και πως θα αντιμετωπίσουν τον κόσμο που έφτιαξαν με αγνότητα και μοναδική γνώση;

Πανέμορφη παιδική ταινία που διαμορφώνει μια τόσο ώριμη στάση μέσα από την φυγή της. Πανέμορφα όμως είναι ακόμα πιο πολύ τα πλάνα που μας γυρνάνε σε εκείνη ακριβώς την εποχή και όχι στην προσπάθεια αναπαράστασης της. Σαν το ερασιτεχνικό του φιλμ να έκανε το ταξίδι του στον χωροχρόνο και να έκλεψε λίγο από την μαγεία του ‘70, ή απλά σαν να μας θυμίζει το χρονόμετρο του «A Clockwork Orange». Και όμως αυτή η σύγκριση δεν φαίνεται καθόλου αστεία στα μάτια μιας και θα θέλαμε πολύ την δική σας γνώμη, σε όσους παρακολούθησαν ήδη την ταινία ή σκοπεύουν να την παρακολουθήσουν! Τελικά ένα υπέροχο απόγευμα πέρασε με το αιώνιο μάθημα της ζωής: η αγάπη είναι πάνω από όλα…!!!

Τίτλος ταινίας: Moonrise Kingdom
Ελληνικός τίτλος: Ο Έρωτας Του Φεγγαριού
Σκηνοθεσία: Wes Anderson
Πρωταγωνιστούν: Jared Gilman, Kara Hayward, Edward Norton, Bruce Willis
Κριτική από το Imdb: 8,2/10
Πρεμιέρα στην Ελλάδα: Πέμπτη 14 Ιουνίου 2012

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

17 Κλωστές σειρά: Είδαμε τα δυο πρώτα επεισόδια της σειράς που ήρθε για να μείνει

Οι «17 Κλωστές» είναι το νέο εγχείρημα του Σωτήρη Τσαφούλια (Έτερος Εγώ) που έχει κερδίσει κοινό και κριτικούς και βασίζεται στην αληθινή ιστορία του Αντώνη που σκότωσε όλους τους παρευρισκομένους του «λάθους» χωριού στα Κύθηρα. Και με αυτό εννοούμε ότι αλλού στόχευε και αλλού πήγε. Ο σκηνοθέτης που μας χάρισε τις καταπληκτικές ιστορίες μυθοπλασίας που πλέκουν το εγκώμιο της ελληνικής φιλοσοφίας και των μαθηματικών στο υπέροχο τηλεοπτικό και κινηματογραφικό σύμπαν του «Έτερος Εγώ», καταπιάνεται αυτήν την φορά με ένα αληθινό έγκλημα που συγκλόνισε όλο το πανελλήνιο. Παραμένει καταδικαστέο και τρομερά μοιραίο το συμβάν, ακόμα και εάν γνωρίζουμε ότι συνέβη μετά από μακροχρόνια ψυχική πίεση και βία προς το άτομο του. Όπως δήλωσε και ο ίδιος ο κ. Τσαφούλιας για τις «17 Κλωστές» της Cosmote TV: «Στην σειρά βλέπουμε πως η κοινωνία δημιουργεί το τέρας». Στην υπόθεση μεταφερόμαστε στα Κύθηρα του 1906, όπου ο νεαρός και φιλήσυχος Αντώνης (Πάνος Βλάχος) ζει πτωχικά αλλά υπερήφανα με τους γονείς τ...

Idiocracy

Idiocracy ... ♥ Σε μια άκρως κωμωδιακή χροιά εξελίσσεται η ταινία Idiocracy, αμερικανικής παραγωγής του 2006. Σε μία μίξη πραγματικότητας, φαντασίας και απίστευτης τεχνολογίας, βλέπουμε βαθμιαία την εξέλιξη του ανθρώπου στο πέρας του χρόνου, τις ανάγκες του, τις επιθυμίες και τις σκέψεις για το μέλλον. Ο Joe είναι ένας μέσος άνθρωπος που δουλεύει για την βιβλιοθήκη του στρατού. Δεν έχει κάτι ιδιαίτερο στο βιογραφικό του, ούτε προσπαθεί για τίποτα. Απλά κάθεται στο γραφείο του και κάνει την βάρδια του. Η Rita είναι μία νεαρή πόρνη η οποία έχει μπλεξίματα με τον «μάνατζερ» της. Και οι δυο τους, επειδή δεν έχουν οικογένεια, υποβάλλονται σε ένα άκρως απόρρητον τεστ, κατά το οποίο θα τους παγώσουν και θα τους ξυπνήσουν ένα χρόνο μετά. Αφού το πείραμα θεωρητικά πετύχει και ξυπνήσουν, άρα είναι ζωντανοί, οι υπεύθυνοι της εταιρίας αυτής θα παγώσουν και άλλους ανθρώπους για να εξυπηρετήσουν τις εκάστοτε ανάγκες της υπηρεσίας τους. Τι συμβαίνει όμως όταν ο Joe και η Rita βρίσκονται αντί για το 2...

Λίγα λόγια για τις ταινίες Matrix & Cloud Atlas!

Σαν σήμερα, 21 Ιουνίου γεννήθηκε η σεναριογράφος και σκηνοθέτις Lana Wachowski όπου μαζί με τον αδερφό της Andy Wachowski , δημιούργησαν την μεγαλειώδης σειρά ταινιών « The Matrix », καθώς και το εξαιρετικό, αναρχικό, ρομαντικό και μακροσκελή « Cloud Atlas » που συναντήσαμε το 2012 στους κινηματογράφους. Τα αδέρφια Wachowski είναι γνωστά για τις δημιουργίες τους που στηρίζονται στη ζοφερή πραγματικότητα της ανθρωπότητας με μια τεχνολογική χρήση που άλλαξε για πάντα την ιδέα που είχαμε στις ταινίες επιστημονικής φαντασίας. Παραδείγματα πέρα από τις προαναφερόμενες ταινίες, είναι και τα δημιουργήματα: V for Vendetta, Ninja Assassin, Sense8, Speed Racer, Bound . Το κοινωνικό θρίλερ « The Matrix » που πυροδότησε πληθώρες κριτικές με θετικο-αρνητική βάση και θρησκειο-φιλοσοφικό υπόβαθρο αναλύεται εις βάθος μέχρι και σήμερα. Τίποτα από όλα αυτά όμως, δεν θα είχαν την ίδια αξία, αν το σενάριο δεν ήταν τόσο ποιητικό, αφαιρετικό και συνάμα καθημερινό και κατατοπιστικό. Η ισ...