Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Αν...


Το σκηνοθετικό παζλ των επιλογών

Αξιόλογα κύλησε η πολυαναμενόμενη ελληνική ταινία Αν. O Χριστόφορος Παπακαλιάτης επιχειρεί το πρώτο του κινηματογραφικό μείγμα σκηνοθεσίας και σεναρίου κερδίζοντας επάξια τις εντυπώσεις. Στο επίκεντρο της ιστορίας βρίσκεται ο Δημήτρης ο οποίος εμφανίζεται ως ο κλασσικός εργένης σε ένα σπίτι με ένα λυκόσκυλο όπου κάνει ένα μονόλογο. Για την ακρίβεια έναν απόλυτα προσωπικό μονόλογο που μας παραπέμπει στις σταθερές πινελιές κοινωνιολογίας που συνήθιζε να «ψυχογραφεί» και στις τηλεοπτικές του σειρές. Και όλα ξεκινούν με ένα ερώτημα: Τι θα συνέβαινε αν έμενε τελικά στο σπίτι ο Δημήτρης και δεν έβγαζε βόλτα τον σκύλο του; Πόσο διαφορετικές μπορούν να γίνουν οι καταστάσεις με μία απλή αλλαγή απόφασης; Με μοντέρνα σκηνοθετικά στοιχεία μας θυμίζουν άλλοτε τις τάσεις της εποχής μας και άλλοτε την κλασσική βρετανική λήψη, η ταινία κατάφερε να συνδυάζει τρεις ερωτικές ιστορίες πάνω στο μοτίβο της επιλογής. Και ύστερα όλα τα συναισθήματα, οι αρνήσεις και οι ελπίδες θα κυριαρχήσουν στην διάρκεια της ιστορίας. Το εξαιρετικό σημείο έρχεται όταν γίνεται πλήρη αναφορά στην οικονομική κρίση, ένα μείζον θέμα που απασχολεί εδώ και αρκετό καιρό τον ελληνικό λαό. Ένα ζήτημα που προτιμούμε άλλοτε να το αποφεύγουμε κατά την διασκέδαση μας (π.χ κινηματογράφος) και άλλοτε να βουτάμε περισσότερο στις αναλύσεις περί αυτού. Μια δραματική ταινία που συνδυάζει τον ρομαντισμό με τις επιλογές και τις εξάρσεις με την μονοτονία μιας ζωής. Η επιλογή των ηθοποιών (Γιώργος Κωνσταντίνου και Μάρω Κοντού) στους διαλογ-ικούς συνειρμούς συνθέτει ακόμα πιο ταιριαστά το τοπίο, ενώ ύστερα άλλα πλάνα εμφανίζουν ποιητικές χροιές αλήθειας καθώς μπλέκονται σε μπλε-μαύρο φόντο. Και η όψη της Αθήνας, αυτό το άφθαρτο από έγνοια σκηνικό, με το μελαγχολικό τοπίο της μοναξιάς δίνει όλα τα συγχαρητήρια στον έλληνα δημιουργό. Μια έντονη ταινία που φλερτάρει συνεχώς με τον θάνατο, την ζωή και τις στιγμές. Μην την χάσετε!

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Detachment

«Στη διάρκεια μιας θαμπής, σκοτεινής και αθόρυβης ημέρας... το φθινόπωρο εκείνου του έτους... καθώς τα σύννεφα κρέμονταν απειλητικά χαμηλά απ' τα ουράνια... και μόλις έχοντας διασχίσει, πάνω σε άλογο, μόνος... ένα απομονωμένο και θλιβερό κομμάτι της χώρας.. αργά βρέθηκα, καθώς έπεφτε το υγρό σκοτάδι... να κοιτάζω το μελαγχολικό Σπίτι των 'Ασερ. Ξέρω πως δεν ήταν όπως παλιά... αλλά μια ματιά στο κτίσμα... μου έφερε μια αίσθηση αφόρητης κατήφειας που πλημμύρισε το πνεύμα μου... κοίταξα το έρημο τοπίο τριγύρω... τους γυμνούς τοίχους... και τους λίγους λευκούς κορμούς, μαραζωμένων δέντρων... μέσα σε απόλυτη κατάθλιψη… Δεν υπήρχε ψυχρότητα... αλλά κάποιο ναυάγιο... μιας αηδιασμένης καρδιάς.» Η κοινωνική ταινία της εβδομάδας φέρνει στο προσκήνιο το θέμα της αποσύνθεσης. Σε ένα σχολείο μιας περιοχής της Αμερικής οι καθηγητές χάνουν ολοένα και περισσότερο το ενδιαφέρον για προσφορά στην μάθηση, καθώς τα προβλήματα στη

Pi

Γυρνάμε πίσω στον χρόνο, για να αναλύσουμε μια ταινία του 1998. Η ταινία Pi παρουσιάζει την ιστορία ενός μαθηματικού. Ο νεαρός αυτός ιδιοφυής είχε πνευματική ανησυχία ως προς τα πρότυπα που παρουσιάζουν οι μαθητικοί τύποι πράξεων και ήθελε να βρει την πηγή της ύπαρξης τους. Σε μια καθημερινότητα εμμονής και προσκόλλησης στον στόχο του, η ταινία μας παρουσιάζει την πορεία του από την ιδέα του μέχρι και την τελευταία του πράξη αφοσίωσης. Στην γρήγορη Αμερική με τις μεγάλες ευκαιρίες και κάθε φιλοσοφία, ο πρωταγωνιστής αναπτύσσει τις ιδέες του και χάνεται εντέλει μέσα σε αυτές. Σκηνοθετικά η ταινία εκφράζει το απόλυτο ψυχολογικό αποτέλεσμα της εμμονής, με το ασπρόμαυρο στοιχείο του χρώματος να κάνει πιο έντονο το συναίσθημα. Τα κοντινά πλάνα δείχνουν την απόλυτη αφοσίωση, ενώ η οποιαδήποτε κοινωνική συναναστροφή του πρωταγωνιστή περιτριγυρίζεται από μυστηριακές μουσικές νότες και περίεργα βλέμματα. Παράλληλα η ταινία εντάσσει και το θρησκευτικό ιδεώδες στα εμμονικά πλαίσια, δίδο

Sin Nombre- Χωρίς Ταυτότητα

Sin Nombre- Χωρίς Ταυτότητα ... ♥ Το νόμισμα έχει δύο όψεις. Αυτό είναι κάτι που δεν μπορείς να το αρνηθείς.. είναι το διακριτό της ζωής… Υπάρχουν κάποιες πόλεις στις οποίες ισχύει η φράση «ότι λάμπει δεν είναι χρυσός»… Υπάρχουν περιοχές σε όλο τον κόσμο, αλλά συγκεκριμένα για αυτή την ταινία στο Μεξικό.. όπου η τιμιότητα και η αγνή προσπάθεια δεν υφίσταται. Εκεί όπου η εξουσία είναι καθημερινή υπόθεση.. και μετατρέπεται σε βία. Γιατί έτσι είναι.. στις συμμορίες έχουν συνηθίσει να λένε: Η οικογένεια είναι πάντα οικογένεια.. Και αν παραβιάσεις αυτό τον νόμο.. είσαι νεκρός… Τσιάπας, Νότια του Μεξικού. Ο νεαρός «Κάσπερ» είναι χρόνια στην συμμορία και θεωρείται πλέον παλιός, ένας κλασσικός γκάνγκστερ, αφού έχει κλέψει, έχει σκοτώσει.. και ότι άλλο του ζήτησαν από την «οικογένεια». Παράλληλα, ο έρωτας του για την Μάρθα Μαρλέν τον κάνει πλέον λιγότερο σκληρό και όχι συνεπή στις υποχρεώσεις του. Είναι για εκείνος ο καλός της αλλά και μυστήριος Γουίλι.. Όταν θα μπεί στην «οικογένεια» ο πιτσιρι