Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Looper

Το Looper είναι μια ταινία που ήρθε περίπου πριν ένα χρόνο στις ελληνικές αίθουσες.  Ύστερα από καθαρή περιέργεια αποφάσισα να το παρακολουθήσω στο σπίτι. Ο λόγος γιατί δεν περιείχε απλά το συναισθηματικό μοτίβο του The Time Travelers Wife που άφησα στην μέση, αλλά γιατί έδειχνε να έχει μια ιδιαίτερη πλοκή. Ευτυχώς που το τόλμησα. Η ιστορία μας μεταφέρει σε ένα μελλοντικό πορτραίτο ζωής, όπου η αντίληψη του χρόνου και των ταξιδίων σε αυτό, δεν είναι ένα σενάριο επιστημονικής φαντασίας, αλλά μια αληθινή πραγματικότητα. Η δύναμη αυτής της δυνατότητας, κατέστησε και δημιούργησε μια ειδική ομάδα δολοφόνων, τους Looper, οι οποίοι καθοδηγούμενα από τα αφεντικά τους, ταξίδευαν πίσω στον χρόνο και σκότωναν όποιον πήγαινε ενάντια στο σύστημα τους. Με κάθε θάνατο κέρδισαν ένα ακόμα κομμάτι χρυσού που τους εξασφάλιζε μερικά παραπάνω χρόνια ζωής, καθώς κάποια στιγμή θα αντιμετώπιζαν το πιο σκληρό έγκλημα. Την δολοφονία του ίδιου του εαυτού τους, χωρίς να το ξέρουν. Τι θα συμβεί στον σοβαρό και πάντα υπεύθυνο στον δουλειά του Joe, όταν θα μάθει τα σχέδια τους; Πως ο εαυτός του από το μέλλον θα του αλλάξει όλη την ζωή;
Μια ταινία που κατάφερε να κερδίσει το ενδιαφέρον του κοινό μέσα από το μυστηριακό τοπίο της υπόθεσης. Η ιδέα του χωροχρόνου έρχεται μέσα από απλά σκηνοθετικά πλάνα που ενδυναμώνονται με την σκηνοθετική ιδέα της περιπέτειας και όχι τόσο της τεχνολογίας. Η θεατρικότητα και η τραγικότητα των χαρακτήρων προσδίδουν στην περιπέτεια, ένα δραματικό μοτίβο που δεν απογοητεύει το κοινό, μα αντίθετα αγωνιά για την συνέχεια. Και όλη αυτή η προσπάθεια επικεντρώνεται στο τέλος της ταινίας, με ένα σαφώς απρόβλεπτο πλάνο, όπου μπορεί να δυσαρέστησε μεν αρκετό ποσοστό σινεφίλ, αλλά κατοχυρώνει μια ιδανική διαφορετικότητα. Η ξεκάθαρα φιλοσοφική του ηθική σε μια προσέγγιση ιστορίας που ξεφεύγει μακράν από τα κλισέ των συνηθισμένων φινάλε. Υπέροχο, δραματικό, περιπετειώδες, χαρούμενο ακόμα και αστείο όπου χρειάζεται, μπορείτε να το παρακολουθήσετε ξανά και ξανά. 

Σχόλια

  1. Μου άρεσε πάρα μα πάρα πολύ!!! Συμφωνώ ότι το καθόλου κλισέ φινάλε ήταν ένα από τα στοιχεία που το έκανε να ξεχωρίσει.. όπως και οι ερμηνείες του Levitt και του Willis!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Detachment

«Στη διάρκεια μιας θαμπής, σκοτεινής και αθόρυβης ημέρας... το φθινόπωρο εκείνου του έτους... καθώς τα σύννεφα κρέμονταν απειλητικά χαμηλά απ' τα ουράνια... και μόλις έχοντας διασχίσει, πάνω σε άλογο, μόνος... ένα απομονωμένο και θλιβερό κομμάτι της χώρας.. αργά βρέθηκα, καθώς έπεφτε το υγρό σκοτάδι... να κοιτάζω το μελαγχολικό Σπίτι των 'Ασερ. Ξέρω πως δεν ήταν όπως παλιά... αλλά μια ματιά στο κτίσμα... μου έφερε μια αίσθηση αφόρητης κατήφειας που πλημμύρισε το πνεύμα μου... κοίταξα το έρημο τοπίο τριγύρω... τους γυμνούς τοίχους... και τους λίγους λευκούς κορμούς, μαραζωμένων δέντρων... μέσα σε απόλυτη κατάθλιψη… Δεν υπήρχε ψυχρότητα... αλλά κάποιο ναυάγιο... μιας αηδιασμένης καρδιάς.» Η κοινωνική ταινία της εβδομάδας φέρνει στο προσκήνιο το θέμα της αποσύνθεσης. Σε ένα σχολείο μιας περιοχής της Αμερικής οι καθηγητές χάνουν ολοένα και περισσότερο το ενδιαφέρον για προσφορά στην μάθηση, καθώς τα προβλήματα στη

Pi

Γυρνάμε πίσω στον χρόνο, για να αναλύσουμε μια ταινία του 1998. Η ταινία Pi παρουσιάζει την ιστορία ενός μαθηματικού. Ο νεαρός αυτός ιδιοφυής είχε πνευματική ανησυχία ως προς τα πρότυπα που παρουσιάζουν οι μαθητικοί τύποι πράξεων και ήθελε να βρει την πηγή της ύπαρξης τους. Σε μια καθημερινότητα εμμονής και προσκόλλησης στον στόχο του, η ταινία μας παρουσιάζει την πορεία του από την ιδέα του μέχρι και την τελευταία του πράξη αφοσίωσης. Στην γρήγορη Αμερική με τις μεγάλες ευκαιρίες και κάθε φιλοσοφία, ο πρωταγωνιστής αναπτύσσει τις ιδέες του και χάνεται εντέλει μέσα σε αυτές. Σκηνοθετικά η ταινία εκφράζει το απόλυτο ψυχολογικό αποτέλεσμα της εμμονής, με το ασπρόμαυρο στοιχείο του χρώματος να κάνει πιο έντονο το συναίσθημα. Τα κοντινά πλάνα δείχνουν την απόλυτη αφοσίωση, ενώ η οποιαδήποτε κοινωνική συναναστροφή του πρωταγωνιστή περιτριγυρίζεται από μυστηριακές μουσικές νότες και περίεργα βλέμματα. Παράλληλα η ταινία εντάσσει και το θρησκευτικό ιδεώδες στα εμμονικά πλαίσια, δίδο

Sin Nombre- Χωρίς Ταυτότητα

Sin Nombre- Χωρίς Ταυτότητα ... ♥ Το νόμισμα έχει δύο όψεις. Αυτό είναι κάτι που δεν μπορείς να το αρνηθείς.. είναι το διακριτό της ζωής… Υπάρχουν κάποιες πόλεις στις οποίες ισχύει η φράση «ότι λάμπει δεν είναι χρυσός»… Υπάρχουν περιοχές σε όλο τον κόσμο, αλλά συγκεκριμένα για αυτή την ταινία στο Μεξικό.. όπου η τιμιότητα και η αγνή προσπάθεια δεν υφίσταται. Εκεί όπου η εξουσία είναι καθημερινή υπόθεση.. και μετατρέπεται σε βία. Γιατί έτσι είναι.. στις συμμορίες έχουν συνηθίσει να λένε: Η οικογένεια είναι πάντα οικογένεια.. Και αν παραβιάσεις αυτό τον νόμο.. είσαι νεκρός… Τσιάπας, Νότια του Μεξικού. Ο νεαρός «Κάσπερ» είναι χρόνια στην συμμορία και θεωρείται πλέον παλιός, ένας κλασσικός γκάνγκστερ, αφού έχει κλέψει, έχει σκοτώσει.. και ότι άλλο του ζήτησαν από την «οικογένεια». Παράλληλα, ο έρωτας του για την Μάρθα Μαρλέν τον κάνει πλέον λιγότερο σκληρό και όχι συνεπή στις υποχρεώσεις του. Είναι για εκείνος ο καλός της αλλά και μυστήριος Γουίλι.. Όταν θα μπεί στην «οικογένεια» ο πιτσιρι