Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Hysteria

Αποτυπωμένο σε μια από τις πιο συγκρατημένες εποχές, η ταινία παρακολουθεί μια ιδιαίτερη ιατρική ιστορία που διαδραματίζεται στην Αγγλία τον 19ο αιώνα. Ο νεαρός γιατρός Mortimel προσπαθεί να εδραιώσει τις νέες πτυχές της επιστήμης με θεραπευτικές ιδιότητες που θυμίζουν στους παλαιότερους, ασήμαντες και ανάξιες προσπάθειες. Μια μέρα και ενώ θα λογομαχήσει με τον προϊστάμενο του θα απολυθεί για τις ιδέες του. Αμέσως θα ψάξει για δουλειά σε πολλά ιατρικά κέντρα χωρίς αποτέλεσμα, μόνο για να συναντήσει τυχαία τον επίδοξο γιατρό Dr. Robert που ειδικεύεται στην θεραπεία της υστερίας. Η συγκεκριμένη πάθηση στις γυναίκες που προερχόταν από την υπερδραστηριότητα της μήτρας, όπως είχε διαγνωσθεί, προκαλούσε ψυχικά ξεσπάσματα όπως: φωνές, μελαγχολία, άσχημες σκέψεις και θεωρούνταν πολύ σοβαρή περίπτωση. Ο Mr. Robert, ο οποίος κατείχε ήδη μεγάλο αριθμό ασθενών, χρειαζόταν άμεσα έναν βοηθό. Η θεραπεία ερχόταν με απαλές και διαδοχικές πιέσεις στο γενετικό όργανο της εκάστοτε γυναικός και προκαλούσε ανακούφιση μέσω του οργασμού. Με αυτή την μέθοδο έδιωχνε μακριά τις επίμονες και περίεργες σκέψεις των γυναικών. Ο Mortimer θα δεχτεί αμέσως την δουλειά και θα βοηθήσει τον γιατρό σημαντικά. Όμως με αφορμή μια συζήτηση με τον διάσημο φίλο του, τον Edmund, ο Mortimer θα ανακαλύψει μια σπουδαία για την εποχή, εφεύρεση, η οποία θα βοηθήσει δραστικά τις γυναίκες. Παράλληλα, ο Mortimel θα αρχίσει να έχει αισθήματα για την Emily, την κόρη του γιατρού η οποία φαίνεται έξυπνη και συνετή, σε αντίθεση με την αδερφή της Charlotte που φαίνεται «υστερική» λόγω του οξύθυμου χαρακτήρας της. Ο Mortimer θα έρθει σύντομα αντιμέτωπος με το μεγάλο δίλημμα της ζωής, καθώς θα αλλάξει η αντίληψη του για την έννοια της πραγματικής αγάπης.

Πρωτότυπη ταινία εποχής που παρουσιάζει με σεβαστό και ώριμο τρόπο, την αναπόφευκτη δυσκολία των γυναικών της εποχής τόσο στην ψυχο-σεξουαλική τους σύνθεση όσο και στην κοινωνική τους θέση στον κόσμο. Μην ξεχνάμε πως βρισκόμαστε περί το 1880 όπου οι γυναίκες δεν έχουν ακόμα δικαίωμα στην ψήφο και οι συνθήκες σε πολλά νοικοκυριά δεν είναι ιδανικές.. Όμως οι ψίθυροι της ελπίδας και της προσμονής προς την απελευθέρωση και την ισότητα ήταν πολύ δυνατές, για να μείνουν στην σκιά και έτσι κατάφεραν ύστερα από λίγο καιρό να γίνουν πραγματικότητα. Όμορφα πλάνα συνθέτουν με αρμονία την ταινία με γρήγορες ιδανικές εναλλαγές να εναρμονίζουν και να μας ταξιδεύουν σε μια ιστορική υπόθεση που χρίζει προσοχής. Η ηλεκτρική εφεύρεση, γνωστή πλέον ως δονητής, πουλήθηκε εκείνη την εποχή πάρα πολύ μέσω εφημερίδων και βοήθησε πάρα πολύ τις γυναίκες. Ίσως με τον καιρό να βοήθησε και την γενικότερη ψυχο-σεξουαλική αντίληψη. Άλλο ένα σημαντικό σημείο για την ψυχιατρική είναι πως το 1952 αφαιρέθηκε για πάντα η έννοια «υστερία» από τις γυναίκειες νευρώσεις. Μια ταινία για όλους, μην την χάσετε!!

Τίτλος ταινίας: Hysteria
Ελληνικός τίτλος: Η Μηχανή Της Χαράς
Σκηνοθεσία: Tanya Wexler
Πρωταγωνιστούν: Maggie Gyllenhaal, Hugh Dancy, Jonathan Pryce
Κριτική από το Imdb: 6,7/10
Πρεμιέρα στην Ελλάδα: 26 Ιουλίου 2012

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Detachment

«Στη διάρκεια μιας θαμπής, σκοτεινής και αθόρυβης ημέρας... το φθινόπωρο εκείνου του έτους... καθώς τα σύννεφα κρέμονταν απειλητικά χαμηλά απ' τα ουράνια... και μόλις έχοντας διασχίσει, πάνω σε άλογο, μόνος... ένα απομονωμένο και θλιβερό κομμάτι της χώρας.. αργά βρέθηκα, καθώς έπεφτε το υγρό σκοτάδι... να κοιτάζω το μελαγχολικό Σπίτι των 'Ασερ. Ξέρω πως δεν ήταν όπως παλιά... αλλά μια ματιά στο κτίσμα... μου έφερε μια αίσθηση αφόρητης κατήφειας που πλημμύρισε το πνεύμα μου... κοίταξα το έρημο τοπίο τριγύρω... τους γυμνούς τοίχους... και τους λίγους λευκούς κορμούς, μαραζωμένων δέντρων... μέσα σε απόλυτη κατάθλιψη… Δεν υπήρχε ψυχρότητα... αλλά κάποιο ναυάγιο... μιας αηδιασμένης καρδιάς.» Η κοινωνική ταινία της εβδομάδας φέρνει στο προσκήνιο το θέμα της αποσύνθεσης. Σε ένα σχολείο μιας περιοχής της Αμερικής οι καθηγητές χάνουν ολοένα και περισσότερο το ενδιαφέρον για προσφορά στην μάθηση, καθώς τα προβλήματα στη

Pi

Γυρνάμε πίσω στον χρόνο, για να αναλύσουμε μια ταινία του 1998. Η ταινία Pi παρουσιάζει την ιστορία ενός μαθηματικού. Ο νεαρός αυτός ιδιοφυής είχε πνευματική ανησυχία ως προς τα πρότυπα που παρουσιάζουν οι μαθητικοί τύποι πράξεων και ήθελε να βρει την πηγή της ύπαρξης τους. Σε μια καθημερινότητα εμμονής και προσκόλλησης στον στόχο του, η ταινία μας παρουσιάζει την πορεία του από την ιδέα του μέχρι και την τελευταία του πράξη αφοσίωσης. Στην γρήγορη Αμερική με τις μεγάλες ευκαιρίες και κάθε φιλοσοφία, ο πρωταγωνιστής αναπτύσσει τις ιδέες του και χάνεται εντέλει μέσα σε αυτές. Σκηνοθετικά η ταινία εκφράζει το απόλυτο ψυχολογικό αποτέλεσμα της εμμονής, με το ασπρόμαυρο στοιχείο του χρώματος να κάνει πιο έντονο το συναίσθημα. Τα κοντινά πλάνα δείχνουν την απόλυτη αφοσίωση, ενώ η οποιαδήποτε κοινωνική συναναστροφή του πρωταγωνιστή περιτριγυρίζεται από μυστηριακές μουσικές νότες και περίεργα βλέμματα. Παράλληλα η ταινία εντάσσει και το θρησκευτικό ιδεώδες στα εμμονικά πλαίσια, δίδο

Sin Nombre- Χωρίς Ταυτότητα

Sin Nombre- Χωρίς Ταυτότητα ... ♥ Το νόμισμα έχει δύο όψεις. Αυτό είναι κάτι που δεν μπορείς να το αρνηθείς.. είναι το διακριτό της ζωής… Υπάρχουν κάποιες πόλεις στις οποίες ισχύει η φράση «ότι λάμπει δεν είναι χρυσός»… Υπάρχουν περιοχές σε όλο τον κόσμο, αλλά συγκεκριμένα για αυτή την ταινία στο Μεξικό.. όπου η τιμιότητα και η αγνή προσπάθεια δεν υφίσταται. Εκεί όπου η εξουσία είναι καθημερινή υπόθεση.. και μετατρέπεται σε βία. Γιατί έτσι είναι.. στις συμμορίες έχουν συνηθίσει να λένε: Η οικογένεια είναι πάντα οικογένεια.. Και αν παραβιάσεις αυτό τον νόμο.. είσαι νεκρός… Τσιάπας, Νότια του Μεξικού. Ο νεαρός «Κάσπερ» είναι χρόνια στην συμμορία και θεωρείται πλέον παλιός, ένας κλασσικός γκάνγκστερ, αφού έχει κλέψει, έχει σκοτώσει.. και ότι άλλο του ζήτησαν από την «οικογένεια». Παράλληλα, ο έρωτας του για την Μάρθα Μαρλέν τον κάνει πλέον λιγότερο σκληρό και όχι συνεπή στις υποχρεώσεις του. Είναι για εκείνος ο καλός της αλλά και μυστήριος Γουίλι.. Όταν θα μπεί στην «οικογένεια» ο πιτσιρι