Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Hysteria

Αποτυπωμένο σε μια από τις πιο συγκρατημένες εποχές, η ταινία παρακολουθεί μια ιδιαίτερη ιατρική ιστορία που διαδραματίζεται στην Αγγλία τον 19ο αιώνα. Ο νεαρός γιατρός Mortimel προσπαθεί να εδραιώσει τις νέες πτυχές της επιστήμης με θεραπευτικές ιδιότητες που θυμίζουν στους παλαιότερους, ασήμαντες και ανάξιες προσπάθειες. Μια μέρα και ενώ θα λογομαχήσει με τον προϊστάμενο του θα απολυθεί για τις ιδέες του. Αμέσως θα ψάξει για δουλειά σε πολλά ιατρικά κέντρα χωρίς αποτέλεσμα, μόνο για να συναντήσει τυχαία τον επίδοξο γιατρό Dr. Robert που ειδικεύεται στην θεραπεία της υστερίας. Η συγκεκριμένη πάθηση στις γυναίκες που προερχόταν από την υπερδραστηριότητα της μήτρας, όπως είχε διαγνωσθεί, προκαλούσε ψυχικά ξεσπάσματα όπως: φωνές, μελαγχολία, άσχημες σκέψεις και θεωρούνταν πολύ σοβαρή περίπτωση. Ο Mr. Robert, ο οποίος κατείχε ήδη μεγάλο αριθμό ασθενών, χρειαζόταν άμεσα έναν βοηθό. Η θεραπεία ερχόταν με απαλές και διαδοχικές πιέσεις στο γενετικό όργανο της εκάστοτε γυναικός και προκαλούσε ανακούφιση μέσω του οργασμού. Με αυτή την μέθοδο έδιωχνε μακριά τις επίμονες και περίεργες σκέψεις των γυναικών. Ο Mortimer θα δεχτεί αμέσως την δουλειά και θα βοηθήσει τον γιατρό σημαντικά. Όμως με αφορμή μια συζήτηση με τον διάσημο φίλο του, τον Edmund, ο Mortimer θα ανακαλύψει μια σπουδαία για την εποχή, εφεύρεση, η οποία θα βοηθήσει δραστικά τις γυναίκες. Παράλληλα, ο Mortimel θα αρχίσει να έχει αισθήματα για την Emily, την κόρη του γιατρού η οποία φαίνεται έξυπνη και συνετή, σε αντίθεση με την αδερφή της Charlotte που φαίνεται «υστερική» λόγω του οξύθυμου χαρακτήρας της. Ο Mortimer θα έρθει σύντομα αντιμέτωπος με το μεγάλο δίλημμα της ζωής, καθώς θα αλλάξει η αντίληψη του για την έννοια της πραγματικής αγάπης.

Πρωτότυπη ταινία εποχής που παρουσιάζει με σεβαστό και ώριμο τρόπο, την αναπόφευκτη δυσκολία των γυναικών της εποχής τόσο στην ψυχο-σεξουαλική τους σύνθεση όσο και στην κοινωνική τους θέση στον κόσμο. Μην ξεχνάμε πως βρισκόμαστε περί το 1880 όπου οι γυναίκες δεν έχουν ακόμα δικαίωμα στην ψήφο και οι συνθήκες σε πολλά νοικοκυριά δεν είναι ιδανικές.. Όμως οι ψίθυροι της ελπίδας και της προσμονής προς την απελευθέρωση και την ισότητα ήταν πολύ δυνατές, για να μείνουν στην σκιά και έτσι κατάφεραν ύστερα από λίγο καιρό να γίνουν πραγματικότητα. Όμορφα πλάνα συνθέτουν με αρμονία την ταινία με γρήγορες ιδανικές εναλλαγές να εναρμονίζουν και να μας ταξιδεύουν σε μια ιστορική υπόθεση που χρίζει προσοχής. Η ηλεκτρική εφεύρεση, γνωστή πλέον ως δονητής, πουλήθηκε εκείνη την εποχή πάρα πολύ μέσω εφημερίδων και βοήθησε πάρα πολύ τις γυναίκες. Ίσως με τον καιρό να βοήθησε και την γενικότερη ψυχο-σεξουαλική αντίληψη. Άλλο ένα σημαντικό σημείο για την ψυχιατρική είναι πως το 1952 αφαιρέθηκε για πάντα η έννοια «υστερία» από τις γυναίκειες νευρώσεις. Μια ταινία για όλους, μην την χάσετε!!

Τίτλος ταινίας: Hysteria
Ελληνικός τίτλος: Η Μηχανή Της Χαράς
Σκηνοθεσία: Tanya Wexler
Πρωταγωνιστούν: Maggie Gyllenhaal, Hugh Dancy, Jonathan Pryce
Κριτική από το Imdb: 6,7/10
Πρεμιέρα στην Ελλάδα: 26 Ιουλίου 2012

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

17 Κλωστές σειρά: Είδαμε τα δυο πρώτα επεισόδια της σειράς που ήρθε για να μείνει

Οι «17 Κλωστές» είναι το νέο εγχείρημα του Σωτήρη Τσαφούλια (Έτερος Εγώ) που έχει κερδίσει κοινό και κριτικούς και βασίζεται στην αληθινή ιστορία του Αντώνη που σκότωσε όλους τους παρευρισκομένους του «λάθους» χωριού στα Κύθηρα. Και με αυτό εννοούμε ότι αλλού στόχευε και αλλού πήγε. Ο σκηνοθέτης που μας χάρισε τις καταπληκτικές ιστορίες μυθοπλασίας που πλέκουν το εγκώμιο της ελληνικής φιλοσοφίας και των μαθηματικών στο υπέροχο τηλεοπτικό και κινηματογραφικό σύμπαν του «Έτερος Εγώ», καταπιάνεται αυτήν την φορά με ένα αληθινό έγκλημα που συγκλόνισε όλο το πανελλήνιο. Παραμένει καταδικαστέο και τρομερά μοιραίο το συμβάν, ακόμα και εάν γνωρίζουμε ότι συνέβη μετά από μακροχρόνια ψυχική πίεση και βία προς το άτομο του. Όπως δήλωσε και ο ίδιος ο κ. Τσαφούλιας για τις «17 Κλωστές» της Cosmote TV: «Στην σειρά βλέπουμε πως η κοινωνία δημιουργεί το τέρας». Στην υπόθεση μεταφερόμαστε στα Κύθηρα του 1906, όπου ο νεαρός και φιλήσυχος Αντώνης (Πάνος Βλάχος) ζει πτωχικά αλλά υπερήφανα με τους γονείς τ...

Idiocracy

Idiocracy ... ♥ Σε μια άκρως κωμωδιακή χροιά εξελίσσεται η ταινία Idiocracy, αμερικανικής παραγωγής του 2006. Σε μία μίξη πραγματικότητας, φαντασίας και απίστευτης τεχνολογίας, βλέπουμε βαθμιαία την εξέλιξη του ανθρώπου στο πέρας του χρόνου, τις ανάγκες του, τις επιθυμίες και τις σκέψεις για το μέλλον. Ο Joe είναι ένας μέσος άνθρωπος που δουλεύει για την βιβλιοθήκη του στρατού. Δεν έχει κάτι ιδιαίτερο στο βιογραφικό του, ούτε προσπαθεί για τίποτα. Απλά κάθεται στο γραφείο του και κάνει την βάρδια του. Η Rita είναι μία νεαρή πόρνη η οποία έχει μπλεξίματα με τον «μάνατζερ» της. Και οι δυο τους, επειδή δεν έχουν οικογένεια, υποβάλλονται σε ένα άκρως απόρρητον τεστ, κατά το οποίο θα τους παγώσουν και θα τους ξυπνήσουν ένα χρόνο μετά. Αφού το πείραμα θεωρητικά πετύχει και ξυπνήσουν, άρα είναι ζωντανοί, οι υπεύθυνοι της εταιρίας αυτής θα παγώσουν και άλλους ανθρώπους για να εξυπηρετήσουν τις εκάστοτε ανάγκες της υπηρεσίας τους. Τι συμβαίνει όμως όταν ο Joe και η Rita βρίσκονται αντί για το 2...

Λίγα λόγια για τις ταινίες Matrix & Cloud Atlas!

Σαν σήμερα, 21 Ιουνίου γεννήθηκε η σεναριογράφος και σκηνοθέτις Lana Wachowski όπου μαζί με τον αδερφό της Andy Wachowski , δημιούργησαν την μεγαλειώδης σειρά ταινιών « The Matrix », καθώς και το εξαιρετικό, αναρχικό, ρομαντικό και μακροσκελή « Cloud Atlas » που συναντήσαμε το 2012 στους κινηματογράφους. Τα αδέρφια Wachowski είναι γνωστά για τις δημιουργίες τους που στηρίζονται στη ζοφερή πραγματικότητα της ανθρωπότητας με μια τεχνολογική χρήση που άλλαξε για πάντα την ιδέα που είχαμε στις ταινίες επιστημονικής φαντασίας. Παραδείγματα πέρα από τις προαναφερόμενες ταινίες, είναι και τα δημιουργήματα: V for Vendetta, Ninja Assassin, Sense8, Speed Racer, Bound . Το κοινωνικό θρίλερ « The Matrix » που πυροδότησε πληθώρες κριτικές με θετικο-αρνητική βάση και θρησκειο-φιλοσοφικό υπόβαθρο αναλύεται εις βάθος μέχρι και σήμερα. Τίποτα από όλα αυτά όμως, δεν θα είχαν την ίδια αξία, αν το σενάριο δεν ήταν τόσο ποιητικό, αφαιρετικό και συνάμα καθημερινό και κατατοπιστικό. Η ισ...