Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Candy

Το Candy είναι μια αυστραλιανή ταινία του 2006. Η ιστορία μας παρουσιάζει την ζωή του Dan και της Candy, ενός ερωτευμένου ζευγαριού εθισμένοι στην ηρωίνη. Από το πρώτο πλάνο διαφαίνεται η ανάγκη για φυγή. Παιδικότητα και ωρίμανση ταυτοχρόνως. Μια ποιητική αίσθηση έχει μόλις ξεκινήσει. Η πρώτη ήρεμη και κατευθυντική αφήγηση του Dan αναφέρεται στην σχέση του με την Candy. Η ταινία σε έχει κερδίσει στα τρία πρώτα λεπτά. Στην συνέχεια ξετυλίγεται μπροστά μας μια καθημερινότητα βασισμένη στο πάθος, το λάθος και τον εθισμό. Ο Dan και η Candy βουτηγμένοι στον δικό τους κόσμο, συναναστρέφονται με συγκεκριμένους ανθρώπους. Με εκείνους που είναι διατιθέμενοι να τους δανείσουν μερικά λεφτά χωρίς να ανησυχούν ή εκείνους που δεν θα τους υποδείξουν πώς να μαγειρέψουν ή να σκεφτούν. Μόνο μερικές στιγμές και ημέρες συνειδητοποίησης κυριαρχούν για να προσδώσουν άλλη μια αδυναμία απόφασης. Τα πλάνα εναλλάσσονται από τις εθιστικές στιγμές «παραδείσου», στην αναγκαιότητα των χρημάτων και τις υποχρεωτικές οικογενειακές μαζώξεις με σκοπό. Η συναισθηματική σύνδεση και το προσωπικό αδιέξοδο είναι κεντρικές ιδέες που αναπτύσσονται στις τρεις θεματικές ενότητες: HeavenEarthHell. Παράλληλα η ταινία φανερώνει και ποιητικές χροιές μιας ζωής που θα μπορούσε να είναι καλύτερη, όπως η στροφή στην τέχνη, αλλά περιορίζεται στο «κατώτερο» συναίσθημα.

Η παρουσίαση της χημείας του ζευγαριού καθώς και η γενικότερη ψυχολογική αποτύπωση των χρηστών από τους πρωταγωνιστές είναι εξαιρετική, αποδίδονται είτε στιγμές ρομαντισμού και ανεξαρτησίας, είτε στιγμές απελπισίας και απόγνωσης. Αυτό όμως που δίνει ακόμα περισσότερο νόημα στην ταινία, είναι η ακριβής παρουσίαση του αδιέξοδου, με ενδείξεις ψυχαναγκαστικής διαταραχής και την απουσία της οικογένειας, με μοναδικό αντίβαρο την στροφή προς την τέχνη και την εύρεση εργασίας. Έχοντας αρκετή θύμηση από άλλες ταινίες των τριών κεντρικών πρωταγωνιστών, Heather Ledger, Abbie Cornish, Geoffrey Rush, δεν μπορώ παρά να εκπλαγώ ευχάριστα με την ερμηνεία τους στο Candy. Καλύπτουν επακριβώς το πρότυπο των ρόλων που τους δόθηκε, προσφέροντας στο κοινό ένα θετικό και αρνητικό αποτέλεσμα, όπως είναι και η ίδια η έννοια της ζωής. Ακόμα θα ήθελα να προσθέσω πως από συναισθηματικής πλευράς, η ταινία προσφέρει ρομαντισμό παρόμοιο με το Requiem For A Dream, αλλά και την τηλεοπτική βρετανική σειρά Skins. Με πανέμορφη μουσική απολαύστε ξανά μια επικίνδυνη ρομαντική ιστορία. Ευχαριστούμε πολύ τον Πέτρο που μας πρότεινε την ταινία.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Detachment

«Στη διάρκεια μιας θαμπής, σκοτεινής και αθόρυβης ημέρας... το φθινόπωρο εκείνου του έτους... καθώς τα σύννεφα κρέμονταν απειλητικά χαμηλά απ' τα ουράνια... και μόλις έχοντας διασχίσει, πάνω σε άλογο, μόνος... ένα απομονωμένο και θλιβερό κομμάτι της χώρας.. αργά βρέθηκα, καθώς έπεφτε το υγρό σκοτάδι... να κοιτάζω το μελαγχολικό Σπίτι των 'Ασερ. Ξέρω πως δεν ήταν όπως παλιά... αλλά μια ματιά στο κτίσμα... μου έφερε μια αίσθηση αφόρητης κατήφειας που πλημμύρισε το πνεύμα μου... κοίταξα το έρημο τοπίο τριγύρω... τους γυμνούς τοίχους... και τους λίγους λευκούς κορμούς, μαραζωμένων δέντρων... μέσα σε απόλυτη κατάθλιψη… Δεν υπήρχε ψυχρότητα... αλλά κάποιο ναυάγιο... μιας αηδιασμένης καρδιάς.» Η κοινωνική ταινία της εβδομάδας φέρνει στο προσκήνιο το θέμα της αποσύνθεσης. Σε ένα σχολείο μιας περιοχής της Αμερικής οι καθηγητές χάνουν ολοένα και περισσότερο το ενδιαφέρον για προσφορά στην μάθηση, καθώς τα προβλήματα στη

Pi

Γυρνάμε πίσω στον χρόνο, για να αναλύσουμε μια ταινία του 1998. Η ταινία Pi παρουσιάζει την ιστορία ενός μαθηματικού. Ο νεαρός αυτός ιδιοφυής είχε πνευματική ανησυχία ως προς τα πρότυπα που παρουσιάζουν οι μαθητικοί τύποι πράξεων και ήθελε να βρει την πηγή της ύπαρξης τους. Σε μια καθημερινότητα εμμονής και προσκόλλησης στον στόχο του, η ταινία μας παρουσιάζει την πορεία του από την ιδέα του μέχρι και την τελευταία του πράξη αφοσίωσης. Στην γρήγορη Αμερική με τις μεγάλες ευκαιρίες και κάθε φιλοσοφία, ο πρωταγωνιστής αναπτύσσει τις ιδέες του και χάνεται εντέλει μέσα σε αυτές. Σκηνοθετικά η ταινία εκφράζει το απόλυτο ψυχολογικό αποτέλεσμα της εμμονής, με το ασπρόμαυρο στοιχείο του χρώματος να κάνει πιο έντονο το συναίσθημα. Τα κοντινά πλάνα δείχνουν την απόλυτη αφοσίωση, ενώ η οποιαδήποτε κοινωνική συναναστροφή του πρωταγωνιστή περιτριγυρίζεται από μυστηριακές μουσικές νότες και περίεργα βλέμματα. Παράλληλα η ταινία εντάσσει και το θρησκευτικό ιδεώδες στα εμμονικά πλαίσια, δίδο

Sin Nombre- Χωρίς Ταυτότητα

Sin Nombre- Χωρίς Ταυτότητα ... ♥ Το νόμισμα έχει δύο όψεις. Αυτό είναι κάτι που δεν μπορείς να το αρνηθείς.. είναι το διακριτό της ζωής… Υπάρχουν κάποιες πόλεις στις οποίες ισχύει η φράση «ότι λάμπει δεν είναι χρυσός»… Υπάρχουν περιοχές σε όλο τον κόσμο, αλλά συγκεκριμένα για αυτή την ταινία στο Μεξικό.. όπου η τιμιότητα και η αγνή προσπάθεια δεν υφίσταται. Εκεί όπου η εξουσία είναι καθημερινή υπόθεση.. και μετατρέπεται σε βία. Γιατί έτσι είναι.. στις συμμορίες έχουν συνηθίσει να λένε: Η οικογένεια είναι πάντα οικογένεια.. Και αν παραβιάσεις αυτό τον νόμο.. είσαι νεκρός… Τσιάπας, Νότια του Μεξικού. Ο νεαρός «Κάσπερ» είναι χρόνια στην συμμορία και θεωρείται πλέον παλιός, ένας κλασσικός γκάνγκστερ, αφού έχει κλέψει, έχει σκοτώσει.. και ότι άλλο του ζήτησαν από την «οικογένεια». Παράλληλα, ο έρωτας του για την Μάρθα Μαρλέν τον κάνει πλέον λιγότερο σκληρό και όχι συνεπή στις υποχρεώσεις του. Είναι για εκείνος ο καλός της αλλά και μυστήριος Γουίλι.. Όταν θα μπεί στην «οικογένεια» ο πιτσιρι